Omzet H&M met acht procent gestegen in eerste negen maanden boekjaar
bezig met laden...
In de eerste negen maanden van het huidige boekjaar steeg de omzet van de H&M Group met acht procent, gerekend in Zweedse kronen. Op vergelijkbare basis bleef de omzet ongeveer gelijk ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.
De omzet steeg naar 173,4 miljard Zweedse kronen, omgerekend bijna vijftien miljard euro. De winst na belastingen steeg tussen januari en eind augustus met 61 procent naar 7,1 miljard Zweedse kronen (ruim 600 miljoen euro), gerekend in Zweedse valuta.
Eerder liet de H&M Group al weten dat de omzet in het derde kwartaal van het boekjaar, tussen 1 juni en 31 augustus, met zes procent was gestegen. De omzet kwam uit op 60,9 miljard Zweedse kronen, ongeveer 5,2 miljard euro. Het kwartaal begon sterk, schrijft CEO Helena Helmersson in het persbericht, maar de resultaten zakten wat in naarmate de zomer vorderde.
Voor september verwacht de H&M Group een lagere omzet dan in dezelfde maand vorig jaar, onder meer vanwege de terugtrekking van het bedrijf uit Rusland. Ook is het in veel Europese landen nog behoorlijk warm voor de tijd van het jaar, waardoor de verkoop van najaarskleren nog op zich laat wachten.
De H&M Group is het moederbedrijf van H&M, Cos, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M Home, Arket en Afound.