• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzet Kontoor Brands daalt met 22 procent in Q1

Omzet Kontoor Brands daalt met 22 procent in Q1

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Kontoor Brands, Inc., moederbedrijf van denimmerken Wrangler en Lee, rapporteert over het eerste kwartaal van fiscaal 2020 een omzet van 504 miljoen dollar (465 miljoen euro). Dat komt neer op een daling van 22 procent, blijkt uit de kwartaalcijfers van het Amerikaanse bedrijf.

Kontoor Brands, Inc. schrijft de omzetdaling toe aan de gedwongen winkelsluitingen en lagere bezoekersaantallen als gevolg van de Covid-19-pandemie. “Tot aan februari waren de resultaten in lijn met onze verwachtingen, maar naarmate het kwartaal vorderde, werden de effecten van Covid-19 groter,” verklaart Scott Baxter, CEO en president van Kontoor Brands. “We hebben verschillende strategische acties geïmplementeerd om ons op korte termijn door de uitdagingen te loodsen en het bedrijf te positioneren voor toekomstig succes,” aldus Baxter. Eén daarvan is een tijdelijke salarisverlaging van het senior management.

De omzet vanuit de Amerikaanse markt bedroeg 379 miljoen dollar (350 miljoen euro), wat neerkomt op een daling van 16 procent. De omzet vanuit de internationale markten daalde met 37 procent naar 126 miljoen dollar (116 miljoen euro).

Kijkend naar de merken, realiseerde Wrangler een omzetdaling van 18 procent naar 303 miljoen dollar (280 miljoen euro). De omzet vanuit het Lee-merk daalde met 24 procent naar 183 miljoen dollar (169 miljoen euro).

Over de rest van fiscaal 2020 verklaart het bedrijf: “We geloven dat de belangrijkste retailpartners van Kontoor goed gepositioneerd blijven om door deze uitdaging heen te navigeren.”

Coronavirus
Kontoor Brands
Kontoor Brands Inc.
Lee
Wrangler