Omzet Ralph Lauren stijgt in tweede kwartaal met 17 procent naar twee miljard dollar
Ralph Lauren Corporation rapporteert een sterk tweede kwartaal voor het boekjaar 2026. De prestaties overtreffen de verwachtingen aanzienlijk, doordat het strategische plan van het bedrijf aan kracht wint.
De netto-omzet voor het kwartaal stijgt met zeventien procent naar twee miljard dollar op gerapporteerde basis. Dit is het gevolg van dubbelcijferige groei in alle regio's, waaronder een versnelling van dertien procent in Noord-Amerika en een omzetgroei van meer dan 30 procent in China.
Dankzij de beter dan verwachte prestaties in de eerste helft van het jaar, verhoogt het bedrijf de vooruitzichten voor het boekjaar 2026. Dit geldt voor zowel de omzetgroei bij constante wisselkoersen als de groei van de aangepaste operationele marge. President en CEO Patrice Louvet erkent echter dat het bedrijf in de tweede helft van het jaar “flexibel zal blijven navigeren in een zeer dynamische wereldwijde operationele omgeving”.
In een reactie op de prestaties in het tweede kwartaal, stelt Louvet: “We hebben een sterke start gemaakt met de uitvoering van ons strategische plan ‘Next Great Chapter: Drive’, dat in september tijdens onze investeerdersdag werd geïntroduceerd. De prestaties in het tweede kwartaal overtreffen onze verwachtingen in alle regio's, kanalen en consumentensegmenten.” Hij voegt eraan toe dat het ‘iconische merk en de tijdloze producten van het bedrijf blijven aanslaan bij consumenten over de hele wereld’.
Operationele hoogtepunten die de luxepositie versterken, zijn onder meer een stijging van twaalf procent in de gemiddelde retailprijs per eenheid (AUR) en de acquisitie van 1,5 miljoen nieuwe direct-to-consumer klanten. Dit versterkt de kernactiviteiten, die een groei van rond de vijftien procent lieten zien.
Geografisch gezien is er wereldwijd een sterk momentum voor het merk: de omzet in Noord-Amerika stijgt met 13 procent, de omzet in Europa stijgt met 22 procent en de omzet in Azië stijgt met 17 procent. Dit wordt aangevoerd door een groei van meer dan 30 procent in China.
Executive chairman en chief creative officer Ralph Lauren benadrukt het grote bereik en de aantrekkingskracht van het merk: “Van de straten van Tokio en Parijs tot de intieme sfeer van onze modeshow in onze ontwerpstudio in New York City, nodigen we meer mensen dan ooit uit om hun droom van een beter leven waar te maken.”
Dit sterke, gedisciplineerde momentum leidt ertoe dat het bedrijf opnieuw de vooruitzichten voor het boekjaar 2026 verhoogt. Het bedrijf projecteert nu een omzetgroei van vijf tot zeven procent bij constante wisselkoersen en verwacht een groei van de operationele marge met 60 tot 80 basispunten bij constante wisselkoersen.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.
OF LOG IN MET