Omzet Scotch & Soda met 3 procent teruggelopen in boekjaar 2018-2019
bezig met laden...
Amsterdams merk Scotch & Soda heeft het boekjaar 2018-19 afgesloten met een omzetafname van 3 procent. Dit meldt het bedrijf in een persbericht. De omzet kwam neer op 328,7 miljoen euro.
Het Nederlandse modemerk begint het persbericht dan ook met de investeringen in het bedrijf. Scotch & Soda maakt mede door overnames de stap van wholesale-bedrijf naar omnichannel bedrijf. Zo heeft het afgelopen boekjaar de zaken in België en Luxemburg overgenomen waaronder 24 winkels en de wholesale-tak in deze landen onder vallen. In totaal heeft het merk nu 247 monobrand winkels wereldwijd.
Scotch & Soda ziet omzet licht teruglopen in boekjaar 2018-2019
“Sinds ik mij heb aangesloten bij het bedrijf, ben ik nog zekerder geworden van de kracht van het merk en de potentie voor verdere groei,” aldus Frederick Lukoff, de kersverse CEO van het merk. Lukoff heeft de taak van CEO per 1 september overgenomen van Dirk-Jan Stoppelenburg. Stoppelenburg is nog steeds voorzitter bij het bedrijf. “Voor het eerst maken onze directe online en retailomzet vijftig procent van onze totale omzet op. De investeringen die zijn gedaan zorgen voor een sterke en gezonde fundering waarmee toekomstige groei in de wereldwijde mode industrie versneld kan worden.”
In de markten waarin Scotch & Soda overnames heeft gedaan zal het operationeel model veranderd worden naar een gedecentraliseerde organisatie, zo wordt gemeld in het persbericht.
Beeld: Scotch & Soda