Superdry Plc heeft een goed halfjaar achter de rug. De omzet van de groep steeg met 20,4 procent tot een bedrag van 402 miljoen pond (453 miljoen euro). Vooral de groothandelsactiviteiten maakten een flinke groei mee van 34,1 procent.

De eigen retail blijft voor de groep de grootste inkomstenbron met een omzet van 242,7 miljoen pond (273 miljoen euro) in het afgelopen halfjaar. Het segment zag een omzetstijging van 12,8 procent in deze periode. De groothandelsactiviteiten leverden 159,3 miljoen pond (179 miljoen euro) op aan de totale omzet. E-commerce nam in deze periode toe met 31,6 procent waardoor het nu 25,2 procent uitmaakt van de gehele omzet. Superdry Plc rapporteert een winst van 9,1 miljoen pond (10,3 miljoen euro) voor belastingen, meer dan 3 miljoen lager dan het eerste halfjaar in het voorgaande boekjaar.

“Superdry heeft de positie als wereldwijd digitaal merk geobsedeerd door kwaliteit en design verder versterkt,” aldus CEO Euan Sutherland. “We hebben opnieuw sterke resultaten geleverd die de unieke voordelen aan aantrekkelijkheid van Superdry en de relevantie voor klanten wereldwijd laten zien.” Sutherland is dan ook overtuigd dat Superdry de verwachtingen voor het gehele financiële boekjaar waar zullen maken.

Eind vorig jaar maakte Superdry Plc bekend de groothandel in Nederland weer in eigen handen te nemen. Met de overname wil het bedrijf de bedrijfsactiviteiten beter stroomlijnen.