• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzet Supergroup stijgt met ruim een kwart in 2017

Omzet Supergroup stijgt met ruim een kwart in 2017

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Supergroup, het moederbedrijf van modeketen Superdry, heeft het fiscale jaar 2017 afgesloten met een omzet van 750,6 miljoen pond (888,9 miljoen euro). Dat komt neer op een stijging van 27,2 procent ten opzichte van het vorige boekjaar. Het bedrijf profiteerde naar eigen zeggen onder andere van de zwakke pond sterling en de groei van het e-commercekanaal.

“We blijven gericht op de consistente uitvoering van de strategie die aan het begin van 2015 werd uiteengezet,” verklaart CEO Euan Sutherland. “Deze wereldwijde multi-channel groeistrategie is in balans met de opening van winkels, het ontwikkelen van nieuwe partnerschappen in groothandel en het runnen van onze sterke e-commerce propositie om het bereik van het merk te vergroten en ons bedrijfsmodel te spreiden.”

Supergroup ziet omzet met 27,2 procent toenemen in 2017

De omzet uit de retailactiviteiten van Supergroup kwam in het fiscale jaar uit op 501,6 miljoen pond (593,8 miljoen euro), een stijging van 20,6 procent ten opzichte van vorig jaar. De like-for-like retailomzet bedroeg 12,7 procent. De omzet uit de groothandelsactiviteiten steeg met 42,9 procent naar 248,9 miljoen pond (294,7 miljoen euro).

Het modebedrijf sloot het boekjaar af met 555 Superdry-winkels wereldwijd, waarmee de mijlpaal van een miljoen vierkante meter aan exploitatie is bereikt. Er werden in totaal 26 nieuwe winkels geopend, waarvan 20 eigendom zijn van franchisenemers. Het bedrijf blijft daarnaast inzetten op het ontwikkelen van regionale distributiefaciliteiten in Europa en de Verenigde Staten.

E-commerce omzet Supergroup stijgt met 35 procent

Het brutowinstmarge bleef gedurende het boekjaar stabiel. Dit resultaat werd echter tenietgedaan door de negatieve effecten van buitenlandse valuta en de grote groei van de groothandel ten opzichte van de retail. De omzet uit de e-commercekanalen van Supergroup steeg met 35 procent.

De nettowinst van Supergroup ligt tussen de 86 en 87 miljoen pond (101,7 en 102,9 miljoen euro), in lijn met de marktverwachtingen.

Beeld: Superdry Facebook

Superdry
SuperGroup