• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzet Under Armour Q3 stijgt met 28 procent

Omzet Under Armour Q3 stijgt met 28 procent

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Het derde kwartaal is erg positief geweest voor Under Armour. Het Amerikaanse sportmerk behaalde in deze periode voor het eerst sinds de oprichting in 1996 een omzet die boven de grens van 1 miljard dollar (900 miljoen euro) uitkwam. In dezelfde periode van vorig jaar bedroeg de omzet van het bedrijf 938 miljoen dollar (844,4 miljoen euro): een verschil van 28 procent ten opzichte van dit jaar.

Ook de winst van Under Armour maakte een groei door. In het derde kwartaal van 2014 maakte het bedrijf 89 miljoen dollar (80,1 miljoen euro) winst, terwijl dat bedrag dit jaar 100 miljoen dollar (90 miljoen euro) bedroeg. De productgroep die de grootste stijging doormaakte, waren schoenen. De opbrengst hiervan was met 61 procent gestegen van 122 miljoen dollar (109,9 miljoen euro) in Q3 van 2014 naar 196 miljoen (176,4 miljoen euro) in Q3 van dit jaar.

Kleding, de belangrijkste afdeling van het bedrijf, bracht dit jaar 866 miljoen dollar (779,6 miljoen euro) op: 23 procent meer dan de 705 miljoen dollar (634,6 miljoen euro) die Under Armour een jaar geleden binnenhaalde. Volgens het bedrijf is deze stijging onder andere tot stand gekomen dankzij het verbeterde aanbod thermokleding. De omzet van accessoires was ook met 22 procent gestegen: vorig jaar leverde deze categorie nog 85 miljoen dollar (76,5 miljoen euro) op, en dit jaar was dat 104 miljoen dollar (93,6 miljoen euro). Under Armour heeft 11 procent van de totale omzet te danken aan de verkoop in het buitenland, welke dit jaar met 52 procent was gegroeid. Tot slot liet het bedrijf weten dat de directe verkoop aan consumenten, die 26 procent van de omzet vormt, met 28 procent omhoog was gegaan.

Op basis van deze resultaten heeft het bedrijf de verwachtingen voor dit boekjaar omhoog bijgesteld. De omzet voor dit financiële jaar werd eerst geschat op 3,8 miljard dollar (3,4 miljard euro), maar het bedrijf verwacht nu dat de jaaromzet op 3,9 miljard dollar (3,5 miljard euro) zal uitkomen: een groei van 27 procent. De winst schat het bedrijf op 408 miljoen dollar (367,3 miljoen euro), wat 15 procent hoger ligt dan de behaalde winst in 2014. “Het jaar 2015 is een goed jaar voor ons merk, en we blijven investeren zodat we ook in de toekomst zullen blijven groeien. We vertrouwen erop dat we in 2018 onze doelstelling van 7,5 miljard dollar (6,8 miiljard euro) zullen behalen,” aldus Kevin Plank, CEO van Under Armour.

Under Armour