Omzet Under Armour stijgt met 30 procent in eerste kwartaal

De netto-omzet van Under Armour is in het eerste kwartaal van 2016 met 30 procent gestegen tot 1,05 miljard dollar (933 miljoen euro) tegenover 805 miljoen dollar (715 miljoen euro) een jaar eerder. Met wisselkoerscorrecties kwam de omzetstijging uit op 32 procent.

"In de afgelopen 24 opeenvolgende kwartalen of 6 jaar, hebben we de netto-omzetgroei met meer dan 20 procent zien groeien en we zijn ontzettend trots op onze start in 2016 met een netto-omzetgroei van 30 procent in het eerste kwartaal. De sterke resultaten die in het eerste kwartaal geboekt zijn tonen de evenwichtige groei van ons merk in productcategorieën, kanalen en regio," zegt Kevin Plank, Chairman en CEO van Under Armour.

Het bedrijfsresultaat steeg met 26 procent tot 35 miljoen dollar, in vergelijking met 28 miljoen dollar in de periode vorig jaar. De nettowinst steeg met 63 procent tot 19 miljoen dollar, terwijl dat vorig jaar in het eerste kwartaal nog 12 miljoen euro was. De verwaterde winst per aandeel bedroeg 0,04 dollar in vergelijking met 0,03 dollar in dezelfde periode vorig jaar.

Omzet Under Armour stijgt met 30 procent in eerste kwartaal

In de eerste drie maanden van het jaar steeg de groothandel netto-omzet met 28 procent tot 744 miljoen dollar. De retailomzet kwam uit op 266 miljoen dollar, wat een stijging van 33 procent betekent. In de Verenigde Staten steeg de omzet met 26 procent of 27 procent met wisselkoersen. De omzet uit de internationale markten, wat goed is voor 14 procent van de totale omzet in het eerste kwartaal, steeg met 56 procent of 65 procent bij wisselkoerscorrecties.

Kijkend naar de productcategorieën, dan boekt kleding een omzetstijging van 20 procent tot 667 miljoen dollar, dankzij de groei in training- en golfartikelen. De omzet in schoenen steeg met 64 procent tot 264 miljoen dollar. Dat was volgens Under Armour vooral het gevolg van het succes van the Curry signature basketballijn en uitbreidingen bij running. Accessoires rapporteerde een omzetstijging van 26 procent tot 80 miljoen dollar, wat te danken was aan de groei in headwear en tassen.

Under Armour verwacht voor het gehele boekjaar 2016 een netto-omzet van ongeveer 5 miljard dollar. Dat komt neer op een groei van 26 procent op jaarbasis, waarbij het bedrijfsresultaat uitkomt op 507 miljoen dollar. Ten opzichte van 2015 betekent dat 23 tot 24 procent, oftewel 4 miljard dollar.

“Dit jaar markeert ons twintigste jaar in de business, wat een mijlpaal is voor ons bedrijf. De robuuste groei in dit kwartaal demonstreert de kracht van ons merk met een groei voor alle afdelingen van het bedrijf. Met deze onverminderde consumentenfocus en voortdurende investeringen zetten we de basis voor ons groeiverhaal in de komende 20 jaar ", concludeerde Plank.

Beeld: Facebook Under Armour

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN