Tod’s S.p.A. heeft de omzet in het afgelopen boekjaar zien dalen, zo blijkt uit de voorlopige cijfers. Waar het in het boekjaar 2017 nog een omzet van 963,3 miljoen euro rapporteerde, komt de omzet in 2018 op 958,2 miljoen euro bij gelijke wisselkoersen en 940 miljoen euro bij huidige wisselkoersen.

“De resultaten van 2018 voldeden aan onze verwachtingen, ondanks de groeiende onrust op economisch en politiek vlak,” aldus Diego Della Valle, CEO van de Tod’s S.p.A., in het persbericht.

Tod’s behaalde een omzet van 509,5 miljoen euro in 2018 dankzij een daling van 3,3 procent. Het merk behaalde goede resultaten in Amerika en Azië, maar in Europa had het merk last van lagere aankopen van toeristen en politieke en economische onzekerheden in Italië. Hogan zag als enige merk uit het portfolio van Tod’s S.p.A. een omzetgroei, al dan niet een kleine van 1,1 procent. Het merk voerde de omzet op naar 206,1 miljoen euro. Roger Vivier zag de omzet afnemen met 3,2 procent naar 173,5 miljoen euro en Fay rapporteert een daling van 3,5 procent naar een bedrag van 61,3 procent.

De schoenen zorgden voor de grootste omzet voor Tod’s S.p.A. in het boekjaar 2018 aldus de voorlopige resultaten. Lederen goederen zijn een goede tweede gevolgd door kleding op de derde plek.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN