Zegna's omzet stijgt licht in 2024 dankzij Tom Ford overname
bezig met laden...
Ermenegildo Zegna NV sluit 2024 af met een lichte omzetstijging, mede door de overname van Tom Ford Fashion, afgerond in april 2023. Dit blijkt uit voorlopige resultaten die de groep maandag publiceert.
- Ermenegildo Zegna Group meldt een omzetstijging in 2024, voornamelijk door de overname van Tom Ford Fashion.
- Ondanks de groei daalt de autonome omzet met 1,9 procent, vooral door verliezen in Groot-China.
- De Zegna-divisie groeit, terwijl de Thom Browne-divisie een daling noteert.
De groepsomzet stijgt in 2024 met 2,2 procent tot bijna 1,95 miljard euro. De inkomsten van Tom Ford Fashion dragen hier in hun eerste volledige jaar aan bij. Autonoom daalt de omzet echter met 1,9 procent, gecorrigeerd voor valuta-effecten en wijzigingen in de groepsportefeuille.
Het laatste kwartaal toont herstel: de omzet stijgt met 3,3 procent (autonoom +2,9 procent) naar 589,2 miljoen euro in vergelijking met dezelfde periode in 2023.
De Zegna-divisie realiseert een omzetgroei van 2,0 procent (autonoom +2,5 procent) naar 1,35 miljard euro. De omzet van de Thom Browne-divisie daalt daarentegen met 17,2 procent (autonoom -20,8 procent) tot 314,8 miljoen euro. Het Tom Ford Fashion-segment verhoogt de omzet met 33,5 procent naar 314,5 miljoen euro, hoewel autonoom sprake is van een lichte daling van 0,7 procent.
Grote verliezen in Groot-China
De omzet in Groot-China daalt fors met 14,5 procent (autonoom -13,7 procent) naar 509,4 miljoen euro, wat de groeicijfers van de groep drukt. Andere markten laten wel groei zien:
- EMEA-regio: omzet stijgt met 3,3 procent (autonoom +0,4 procent) naar 680,3 miljoen euro.
- Amerika: omzet groeit met 15,4 procent (autonoom +6,8 procent) tot 524,8 miljoen euro.
- Azië-Pacific buiten China: omzet neemt toe met 19,4 procent (autonoom +6,9 procent) tot 229,9 miljoen euro.
De groep publiceert de volledige resultaten voor 2024 op 27 maart.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.de. Dit artikel is vertaald door Susan Zijp met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.