• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzetdaling voor Tod’s in eerste negen maanden

Omzetdaling voor Tod’s in eerste negen maanden

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Een vertraging van het toerisme en de verzwakte consumentenbestedingen bleven Tod’s ook in het derde kwartaal van het boekjaar parten spelen. In de eerste negen maanden van het fiscale jaar 2016 noteerde de Italiaanse modegroep een omzet van 757,7 miljoen euro, een daling van 3,7 procent, of 4,4 procent bij constante wisselkoersen, ten opzichte van dezelfde periode in 2015. De vergelijkbare omzet daalde met 14,6 procent, heeft het bedrijf bekendgemaakt.

”Zoals verwacht, weerspiegelen de resultaten van de eerste negen maanden een onzekere economische en financiële omgeving, gekenmerkt door aanhoudende zwakte in bestedingen in veel belangrijke markten voor luxegoederen,” aldus Tod’s Group-CEO en voorzitter Diego Della Valle in reactie op de resultaten.

In thuisland Italië daalde de omzet met 4 procent als gevolg van verzwakte toeristenbestedingen. In de rest van Europa bleef de omzet gelijk op 188,3 miljoen euro en in Noord- en Zuid-Amerika kwam de omzet uit op 69,5 miljoen euro, een daling van 6 procent. In China daalde de omzet met 8,9 procent naar 152,9 miljoen euro, te wijten aan zwakkere consumentenbestedingen in Hong Kong en Taiwan.

De omzet uit schoenen bedroeg in de eerste negen maanden 603,3 miljoen euro, een lichte daling ten opzichte van dezelfde periode in 2015. De omzet uit de verkoop van lederwaren en accessoires kwam uit op 103,8 miljoen euro en die uit kleding bedroeg 49,5 miljoen euro, iets hoger dan vorig jaar.

Het merk Tod’s, het belangrijkste label van de groep, boekte een omzet van 419,4 miljoen euro, een lichte daling als gevolg van verzwakte bestedingen in de luxesector. De omzet van het merk Hogan daalde met 2,8 procent naar 171,9 miljoen euro door verzwakte uitgaven in Italië. De omzet van Fay bedroeg 45,5 miljoen euro, een stijging van 4,1 procent.

Volgens Della Valle kijkt Tod’s met vertrouwen naar het laatste kwartaal van 2016. “We blijven ons richten op de groei van de winkels, samen met een selectieve en voorzichtige strategie van netwerkontwikkeling, waarbij we ons beperken tot enkele openingen en speciale projecten. We hechten ook veel waarde aan het groothandelskanaal, dat zich voortdurend ontwikkelt,” voegt Della Valle toe.

Beeld: Tod's Facebook

Tod's