Omzetgroei Levi’s versnelt in eerste kwartaal naar 22 procent

Na het ‘beste jaar in het decennium’ in het voorgaande boekjaar, zet bij Levi Strauss & Co. de groei ook flink door in het eerste kwartaal, zo blijkt uit de gerapporteerde cijfers. De groep behaalde een omzetgroei van 22 procent naar een bedrag van 1,3 miljard dollar (1,05 miljard euro).

“Het momentum en de groeitrends die we zagen in het laatste half jaar van het vorige boekjaar hebben niet alleen doorgezet, maar zijn versneld in het eerste kwartaal,” aldus Chip Bergh, CEO van Levi Strauss & Co in een persbericht. “Onze resultaten laten duidelijk zien dat onze strategieën werken en dat onze stapsgewijze investeringen die we maken in marketing, uitbreiding van direct-to-consumer en een diverser portfolio, hun vruchten afwerpen.” Het bedrijf behaalde echter wel een nettoverlies van 19 miljoen dollar (15,3 miljoen euro). Dit kwam door een eenmalige kostenpost van 136 miljoen dollar (109 miljoen euro) vanwege een verandering in de wet betreffende belastingen.

Europa blijft zoals het voorgaande boekjaar de markt waar Levi’s de meeste groei ziet. Bij gelijke wisselkoersen steeg de omzet daar met 30 procent in het eerste kwartaal. In de categorieën damesmode en tops was volgens Levi Strauss & Co. de meeste groei te zien. De omzet kwam neer op 453 miljoen dollar (365 miljoen euro). In Amerika, de grootste markt van het merk, nam de omzet met 13 procent bij gelijke wisselkoersen toe naar een bedrag van 657 miljoen dollar (530 miljoen euro). In Amerika werd vooral geprofiteerd van een goed seizoen rondom de feestdagen en verbeterde retail omstandigheden, aldus de groep. In Azië nam de omzet met 5 procent toe naar 234 miljoen dollar (188 miljoen euro).

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

Beeld: Levi's Facebook