Puma SE heeft opnieuw de omzetgroei versnelt, zo blijkt uit de cijfers van het boekjaar 2018. Het sportmerk heeft een omzet van 4,6 miljard euro behaald door een omzetgroei van 17,5 procent bij gelijke wisselkoersen. Vorig jaar kwam de omzet nog neer op 1,04 miljard euro door een groei van 14,5 procent.

De netto winst werd opgevoerd met 38 procent, van 135,8 miljoen euro naar 187,4 miljoen euro. “We zijn erg blij met hoe het bedrijf is ontwikkeld in 2018,” aldus Bjorn Gulden, CEO van Puma SE in het verslag. “De tweecijferige groei in alle regio’s us bewijs dat we het Puma merk wereldwijd hebben versterkt en de tweecijferige groei in alle productcategorieën laat zien dat we ons productportfolio hebben uitgebreid. We hebben nog ruimte voor verbetering, maar we hebben het gevoel dat het merk en het bedrijf de goede kant op gaat.”

De meeste groei was in de regio Asia Pacific te zien, daar steeg de omzet met 28,8 procent naar 1,2 miljard euro. De grootste markt blijft echter de EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) met een omzet van 1,8 miljard euro door een toename van 11,4 procent. Puma SE behaalde in geheel Amerika een omzet van 1,6 miljard euro door een groei 16,9 procent.

Schoenen bleef het grootste segment voor Puma, met een omzet van 2,1 miljard euro door een toename van 16,6 procent. De omzet van kleding steeg met 22,2 procent naar 1,6 miljard euro en accessoires leverden een omzet van 776,1 miljoen euro op door een toename van 11 procent.

In 2019 verwacht Puma SE een omzetgroei van 10 procent te realiseren en een EBIT tussen de 395 en 415 miljoen euro. Met deze verwachting zit Puma SE op de juiste lijn om de doelen voor het middellange termijn te behalen: een gemiddelde jaarlijkse groei van 10 procent en een EBIT-marge van 10 procent in 2021/2022.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN