Omzetgroei van 10,5 procent voor Steve Madden
bezig met laden...
Steve Madden heeft in het afgelopen jaar een groei gezien van 10,5 procent in de omzet, zo blijkt uit de voorlopige gerapporteerde resultaten van het bedrijf. De netto verkoop komt hierbij neer op 1,5 miljard dollar (1,3 miljard euro).
“Over het algemeen was 2017 een sterk jaar voor Steve Madden. We leverden robuuste omzet- en winstgroei door de uitzonderlijke resultaten van ons grootste merk, Steve Madden in de groothandel,” aldus Edward Rosenfeld, CEO van het bedrijf. “We hebben eveneens een aantal stappen genomen om het bedrijf beter te positioneren voor de toekomst, waaronder de acquisitie van Schwartz & Benjamin en de formatie van nieuwe joint ventures in China en Taiwan.”
Het afgelopen financiële jaar steeg de omzet uit de groothandelsactiviteiten met 12,1 procent naar 1,3 miljard dollar (1,08 miljard euro). Verkoop uit eigen retail nam toe met 3.6 procent naar 272,2 miljoen dollar (227 miljoen euro). In het vierde kwartaal kwam de voorlopige stand voor de omzet neer op 364 miljoen dollar (304 miljoen euro) door een toename van 8,3 procent. In de groothandel nam de verkoop toe met 10,6 procent, in de retail was juist een daling te zien van 5,1 procent.
“We zijn tevreden met onze resultaten van het vierde kwartaal. Sterke resultaten in onze groothandelsactiviteiten werden beïnvloed door afname in de retail door zwakte in het laarzen segment,” aldus Rosenfeld.
Steve Madden heeft verschillende merken in het portfolio waaronder Steve Madden, Dolce Vita, Betsey Johnson, Report, Blondo, Big Buddha, Brian Atwood, Cejon en Mad Love. Daarnaast is het bedrijf ook licentiehouder voor onder andere Kate Spade, Superga en Avec Les Filles.
Beeld: Steve Madden Website