Omzetontwikkeling Dr. Martens ‘binnen verwachting’: Jaarprognoses bevestigd
bezig met laden...
De Britse schoenenfabrikant Dr. Martens Plc heeft donderdag zijn prognoses voor het lopende boekjaar 2025/26 bevestigd. De omzetontwikkeling ligt sinds 1 april binnen de verwachtingen. Dit maakte het bedrijf bekend voorafgaand aan de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering in Londen. De begin juni geformuleerde jaardoelen blijven ongewijzigd.
Britse thuismarkt kampt met moeilijke omstandigheden
De eigen retail in Amerika laat een positieve ontwikkeling zien. Dit meldt Dr. Martens, zonder concrete cijfers te publiceren. De verkopen van producten tegen de normale prijs in de eigen winkels vormen de belangrijkste reden voor deze groei.
In de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) laten de retailomzetten in de afzonderlijke markten een wisselend beeld zien. Vooral de Britse markt blijft te maken hebben met een uitdagende omgeving.
In de regio Azië-Pacific (APAC) boekt de schoenenfabrikant opnieuw goede groei. Het bedrijf benadrukt de sterke resultaten in Zuid-Korea.
Dr. Martens vertrouwt op effecten doorlopend hervormingsprogramma
Voor het komende herfst-winterseizoen meldt Dr. Martens een gezonde orderportefeuille. In EMEA overtreffen de orderaantallen die van vorig jaar, in Amerika blijven ze stabiel.
De schoenenfabrikant benadrukt dat het zich blijft focussen op de implementatie van de begin juni gepresenteerde strategie ‘Levers for Growth’. Centraal in de plannen staat ‘het aanspreken van meer consumenten, het creëren van meer koopmomenten, het marktgericht vormgeven van de distributie en het vereenvoudigen van het bedrijfsmodel’.
Meer informatie over de voortgang van de hervormingen en de eerste effecten ervan maakt het bedrijf bekend in november, wanneer de volledige resultaten over het eerste halfjaar worden gepubliceerd.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.