Omzetstijging van 35 procent in H1 voor Boohoo.com
bezig met laden...
De Britse mode e-tailer Boohoo.com heeft een goed halfjaar achter de rug. In H1 was de omzet van Boohoo.com 90,8 miljoen pond (122,9 miljoen euro), wat een stijging van 35 procent bedroeg in vergelijking met vorig jaar.
In het halfjaarverslag dat Boohoo.com vandaag heeft gepubliceerd, komt verder naar voren dat de brutowinst 54,5 miljoen pond (73,6 miljoen euro) bedroeg, wat 30 procent hoger is dan een jaar geleden. “We zijn blij dat het eerste halfjaar succesvol was en dat onze omzet groeide dankzij de nieuwe klanten die we hebben aangetrokken. We blijven internationaal investeren in ons merk en we blijven ons focussen op markten waar we potentie in zien,” zeggen Mahmud Kamani en Carol Kane, CEOs van Boohoo.com op de website.
Boohoo.com heeft in de periode augustus 2014 tot augustus 2015 3,5 miljoen klanten gehad: een aantal dat 32 procent hoger lag dan in het jaar daarvoor. Het bedrijf investeerde 12,6 procent van haar omzet in marketing, wat naar eigen zeggen een belangrijke rol heeft gespeeld bij het aantrekken van nieuwe klanten. In vergelijking met het eerste halfjaar van 2014 steeg de omzet in het Verenigd Koninkrijk met 30 procent. Voor de rest van Europa bedroeg dit 19 procent, en wereldwijd gold een positieve verandering van 65 procent.
Boohoo.com werd in 2006 opgericht in Manchester. Het bedrijf verkoopt momenteel kleding, schoenen en accessoires voor mannen en vrouwen in ruim 100 landen, waaronder Australië, de Verenigde Staten, Nederland en België.