• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Onderzoek: webshops telefonisch goed bereikbaar

Onderzoek: webshops telefonisch goed bereikbaar

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Welke webshop heeft de beste telefonische klantenservice? Kort gezegd is dat Bol.com. Maar bij het onderzoek van Telefoonboek.nl is vooral gelet op de snelheid waarmee de klant telefonisch te woord wordt gestaan en hoeveel keuzeopties in het menu moeten worden afgewerkt voordat hij een medewerker aan de lijn krijgt. De kwaliteit van het gesprek komt in het onderzoek niet aan bod.

Voor het onderzoek werden de vier grootste Nederlandse webshops met consumentengoederen getest: Bol.com, Wehkamp, Coolblue en Zalando. Alle vier hebben kleding of accessoires in het aanbod. De webshops zijn op drie onderdelen getoetst: de vindbaarheid van het telefoonnummer van de klantenservice op de website en de bereikbaarheid op vier verschillende tijdstippen om de gemiddelde wachttijd te berekenen. Indien er een keuzemenu was werd getest of deze of deze eenvoudig te doorlopen was.

Bol.com scoort gemiddeld de kortste wachttijd, maar Wehkamp en Coolblue komen dichtbij, korter dan 20 seconden. Zalando heeft in de ochtend een stuk langere wachttijden tot wel 2 minuten. ‘s Middags scoort de webshop een wachttijd onder de 10 seconden.

Telefoonnummers zijn bij alle webwinkels vrij makkelijk te vinden en ook de keuzemenu's zijn relatief eenvoudig te doorlopen zo meldt Telefoonboek.nl.

Afbeelding met wachttijden: Telefoonboek.nl

klantenservice
wachttijden
webwinkelen