Online outletplatform Otrium ontvangt kapitaalinjectie
bezig met laden...
Otrium, een online outletplatform heeft een investering van 750.000 euro ontvangen, zo meldt de start-up in een persbericht. Met het groeikapitaal willen de oprichters de outlet opschalen naar het buitenland.
Het platform biedt gevestigde en opkomende merken een plek om een eigen outlet te openen. Otrium verzorgt de techniek en logistiek waardoor merken zelf geen investering hoeven te doen voor het openen van een (online) outlet. Onder andere merken zoals Fabienne Chapot, Sapph, Denham, Gsus, Josh V, Puma en Anecdote zijn al bij Otrium aangesloten. Op dit moment is het platform alleen nog aanwezig in de Benelux.
Dankzij de nieuwe investering heeft Otrium binnen twee jaar 1,4 miljoen groeikapitaal opgehaald. Adriaan Mol, van Mollie en Messagebird, Fred Gehring en Ludo Onnink, beiden van Tommy Hilfiger, zitten achter de kapitaalinjectie. Gehring, oud CEO bij Tommy Hilfiger in een statement: “ Otrium is de innovatieve uitdager op het gebied van mode-outlet, een van de snelst groeiende sectoren in de modewereld. De oprichters Milan Daniels en Max Klijnstra hebben de afgelopen jaren ongelofelijke resultaten laten zien. Otrium is een moderne toevoeging aan het outlet-landschap.”
“Outlet shopping is een snelgroeiend onderdeel van de modemarkt. Wij helpen merken om het potentieel van online outlet volledig te benutten. Via ons ‘full service marketplace’-model kunnen modemerken zelf een volledig verzorgde online outlet openen. Voor opkomende merken zijn we vaak de eerste mogelijkheid om een outlet te beginnen, en voor grote merken zijn we een extra kanaal waar ze geen vaste kosten aan hebben,” aldus mede-oprichter Milan Daniels.
Beeld: Otrium website