• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Opnieuw omzetdaling voor Abercrombie & Fitch in Q2

Opnieuw omzetdaling voor Abercrombie & Fitch in Q2

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Voor het veertiende kwartaal op rij heeft Abercrombie & Fitch haar omzet zien dalen. De netto-omzet kwam in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar uit op 783,2 miljoen dollar (701,7 miljoen euro), een daling van 4 procent ten opzichte van vorig jaar, te wijten aan zwakkere verkopen in de flagshipstores van het merk.

”Flagship- en toeristische locaties bleven bijdragen aan het grootste deel van de omzetdaling, omdat het verkeer daar te maken kreeg met een fikse tegenwind,” aldus voorzitter Arthur Martinez in reactie op de resultaten. “Ook als we naar de rest van het jaar kijken, zullen flagshipstores en winkels op toeristische locaties zwaar blijven wegen op de zaken.” Daarnaast heeft Abercrombie & Fitch te maken gekregen met concurrentie van andere fast fashion retailers als H&M en Zara.

De omzet van het merk Abercrombie daalde met 5 procent naar 363,1 miljoen dollar (325,5 miljoen euro) en die van Hollister kwam uit op 420,1 miljoen dollar (376,6 miljoen euro), een daling van 4 procent. In de Verenigde Staten daalde de omzet van Abercrombie & Fitch met 7 procent naar 478,8 miljoen dollar (429,1 miljoen euro), terwijl deze in de andere internationale markten gelijk bleef op 304,4 miljoen dollar (272,8 miljoen euro).

In het tweede kwartaal rapporteerde Abercrombie & Fitch een nettoverlies per aandeel van 0,19 dollar (0,17 euro), ten opzichte van een verlies per aandeel van 0,01 dollar (0,009 euro) in dezelfde periode vorig jaar. Het totale nettoverlies bedroeg 13,1 miljoen dollar (11,7 miljoen euro), tegenover een verlies van 0,8 miljoen dollar (0,7 miljoen euro) het jaar ervoor.

Voor het complete boekjaar verwacht het bedrijf last te houden van zwakke verkopen in de flagshipstores en op een vergelijkbare omzet uit te komen. Het bedrijfsresultaat zou volgens Abercrombie & Fitch uit moeten komen op zo’n 20 miljoen dollar (17,9 miljoen euro), met de grootste impact in het derde kwartaal.

Beeld: Abercrombie & Fitch Facebook

Abercrombie & Fitch
HOLLISTER