OTB neemt meerderheidsbelang in Paula Cademartori
bezig met laden...
De kogel is door de kerk. Only The Brave (OTB), het modebedrijf van Diesel eigenaar Renzo Rosso, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Italiaanse accessoiremerk Paula Cademartori. Wat het aandeel is en hoeveel OTB ervoor heeft betaald is niet bekend.
Twee weken geleden rapporteerde WWD al dat OTB een overname van het merk overwoog. Het is een goede match. OTB, eigenaar van ondermeer Diesel, Maison Margiela, Marni en Viktor & Rolf, zoekt naar eigenzinnige merken die een ‘alternatieve luxe’ uitdragen. Paula Cademartori past met haar kleurrijke en gewaagde ontwerpen perfect in het portfolio van OTB.
Only The Brave investeert in Paula Cademartori
”Paula’s energie en positiviteit zijn besmettelijk, en haar producten zijn hoogwaardig en karakteristiek,” zei Rosso, voorzitter van OTB, in een persbericht. “Zij zal binnen onze groep vrij zijn innovatieve ‘dappere’ producten te blijven creëren, mede dankzij de structurele steun die wij haar zullen bieden, en samen zullen we een nieuw succesverhaal creëren, gebaseerd op een unieke identiteit en grenzeloze creativiteit.”
Na bij Versace te hebben gewerkt lanceerde de Italiaans-Braziliaanse Cademartori haar luxe tassenlijn in 2010. Later werd ook een schoenencollectie toegevoegd. Prijzen voor haar tassen variëren van 1000 dollar tot 2500 dollar, en zijn allemaal te herkennen aan hun bonte kleurgebruik en opvallende combinatie van motieven en materialen. Het merk werd al snel geliefd bij celebrities als Jessica Alba en Lady Gaga.
Met de investering van OTB zal Cademartori haar onderneming kunnen uitbreiden. In een interview met Business of Fashion zei de ontwerpster dat het bedrijf haar zal helpen haar eerste flagshipstore te openen, alsmede uit te breiden in markten als de Verenigde Staten en Azië. “Tot nu toe was het merk erg klein, een echt nichemerk, dus ben ik ontzetten blij met de toegenomen zichtbaarheid en de kans om meer winkels te openen. Er gaat veel gebeuren,” verklapte zij.
Paula Cademartori wordt al via ruim 160 verkooppunten verkocht, waaronder luxe warenhuizen als de Britse Harvey Nichols en de Amerikaanse Saks Fifth Avenue. Het merk is ook verkrijgbaar via luxe webshops als MatchesFashion, Farfetch en Moda Operandi, maar er zijn nog veel meer groeikansen.
Foto: paulacademartori.com