Otrium gaat kapotte, geretourneerde kledingstukken opknappen
bezig met laden...
Online kledingoutlet Otrium start met het repareren van geretourneerde kledingstukken met beschadigingen. Dat doet het bedrijf in samenwerking met logistiekpartner Bleckmann, die een reparatieteam ter beschikking stelt. Dat blijkt uit een persbericht van Otrium. “Dankzij onze samenwerking met Bleckmann en hun Renewal Workshop-team zijn we nu in staat om een groot deel van de retourzendingen te repareren en opnieuw te verkopen,” zegt Kevin Carolan, manager logistiek bij Otrium.
De meeste retouren die bij Otrium binnenkomen, kunnen weer te koop worden aangeboden - maar dat kan niet als de kledingstukken kapot zijn. Sinds 2020 onderzoeken Otrium en Bleckmann daarom de mogelijkheden om die geretourneerde kledingstukken te laten repareren. Dit voorjaar werd in het Nederlandse Almelo, waar een Bleckmann-vestiging zit, een pilotproject gedraaid om de reparatieprocedure te testen. In drie maanden werden meer dan drieduizend kledingstukken, schoenen en accessoires gerepareerd.
“We hadden een efficiënte oplossing nodig die kon worden afgestemd op de vereisten van een breed scala aan producten - van schoenen en jassen tot tassen,” aldus Marlot Kiveron, hoofd duurzaamheid bij Otrium. "Het team van The Renewal Workshop heeft nauw met ons samengewerkt om een schaalbaar proces te ontwikkelen dat kan meegroeien met onze ambities en reparaties kan voorzien op e-commerce-snelheid.”
Otrium wil voor het einde van 2023 ten minste 25 duizend geretourneerde kledingstukken laten repareren, zo is in het persbericht te lezen.