• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Otto Group FY; About You behaalt 63 procent omzetgroei in boekjaar 18/19

Otto Group FY; About You behaalt 63 procent omzetgroei in boekjaar 18/19

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

De Otto Group heeft de omzet met 3,5 procent opgevoerd in het afgelopen boekjaar 18/19. Uit het jaarverslag blijkt dat de het EBIT echter wel gedaald is. De groep is het moederbedrijf van niet alleen Otto maar ook van onder andere MyToys en About You.

De groep behaalde een totale omzet van 13,4 miljard euro in het afgelopen boekjaar. Hiermee loopt het bedrijf op schema om de groei doelen te behalen, aldus het verslag. De winstgroei werd echter door meerdere factoren beïnvloed. Zo noemt de Otto Group de ongewoon lange en warme zomer van vorig jaar, het terugtrekken van de Otto Group uit de Russische markt en de hoge investeringen in het bedrijf. Hierdoor daalde het EBIT van 388 miljoen euro naar 222 miljoen euro.

“Het financiële jaar dat we nu hebben afgesloten werd niet alleen getekend door een moeilijke markt maar ook door grote investeringen in, en de vooruitgang van, onze businessmodellen,” aldus Alexander Birken, voorzitter van de Otto Group. “Hoewel we niet onze doelen helemaal behaalden, blijven we wel op het juiste pad en blijven we onze ambitieuze groei en winst objectieven nastreven.”

About You ziet omzet met 63 procent stijgen in boekjaar 18/19

Bij het merk Otto werd een omzetgroei van 8,2 procent behaald. De totale omzet van het platform kwam hierdoor neer op 3,2 miljard euro. Bonprix wist de omzet te stuwen met 3,4 procent naar een bedrag van 1,6 miljard euro. De grootste groei was te zien bij About You die een toename van 63 procent realiseerde. Het modeplatform had aan het einde van het financiële boekjaar een omzet van 461 miljoen euro op zijn naam staan.

“Het nieuwe financiële boekjaar is van start gegaan zoals verwacht. We plannen een hogere omzetgroei dan afgelopen jaar en een lichte verbetering in onze operationele resultaten,” aldus Birken in het verslag. “We zullen blijven focussen op ons investeringsprogramma en het digitalisering van al onze bedrijven.”

Beeld: Alexander Birken via Otto Group

About You
Bonprix
Mytoys
Otto Group