• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Outfittery en moederbedrijf The Cloakroom fuseren

Outfittery en moederbedrijf The Cloakroom fuseren

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

De Curated Shopping Group en Outfittery fuseren, zo melden beide bedrijven in een persbericht. Met de fusie willen de bedrijven een dominante speler in de Europese markt op het gebied van curated shopping voor mannen zijn.

De Curated Shopping Group is het moederbedrijf van Modomoto, The CloakRoom en Box31. Alle merken zullen in de negen markten waarin ze actief zijn het Outfittery merk verwerken in het concept. Andersom zullen de merken van de Curated Shopping Group ook verwerkt worden bij Outfittery in de tweede helft van 2019. “De laatste paar jaar hebben we - los van elkaar - succesvolle bedrijven opgebouwd met dezelfde visie: de winkelervaring voor mannen makkelijker en leuker te maken,” aldus Julia Bösch, oprichter en CEO van Outfittery. “We geloven dat dit nu de juiste tijd is om een nog sterkere Europese Curated Shopping service te bouwen.” Bösch zal aanblijven als CEO van Outfittery.

Curated Shopping Group fuseert met Outfittery

De fusie zorgt ervoor dat het bedrijf een data pool van miljoen klanten heeft en met deze data personalisering en het assortiment kan verbeteren. De bedrijven zijn actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, Luxemburg, Zweden, Denemarken, Nederland en Frankrijk. Gezamenlijk zijn de bedrijven nu goed voor een omzet van 80 miljoen euro in een jaar. De integratie van Outfittery bij de Curated Shopping Group zal naar verwachting aan het einde van het jaar afgerond zijn, aldus het persbericht.

“Ik zie er naar uit om onze krachten te bundelen,”aldus Andreas Fischer, CEO van de Curated Shopping Group in het bericht. “De sleutel tot succes in curated shopping is de personalisering van het aanbod dankzij de data punten die onze klanten geven, in tegenstelling tot traditionele e-commerce. Door onze bedrijven te fuseren hebben we nu toegang tot een nog grotere datapool wat zal leiden tot een beter assortiment en positie waardoor de klantervaring nog sneller en beter wordt.”

Beeld: Julia Bösch en Andreas Fischer, via Outfittery

Box31
Curated Shopping Group
Modomoto
Outfittery
The Cloakroom