Overname Ladybird: Nederlands bruidsmodemerk nu onderdeel van Pronovias Group
bezig met laden...
Ladybird wisselt van eigenaar. Het Nederlandse bruidsmode merk heeft een overname overeenkomst bereikt met BC Partners en de Pronovias Group. Hierdoor wordt Ladybird nu een onderdeel van het toonaangevende Spaanse bruidsmodebedrijf, zo maakt het Nederlandse bedrijf bekend in een persbericht.
Ladybird is nu nog het eigendom van Olaf van den Brink. De overeenkomst zorgt ervoor dat Van den Brink als minderheidsaandeelhouder zal investeren in het merk naast het management van Pronovias en BC Partners. De overname moet nog worden goedgekeurd door de anti-trust autoriteiten, de deal zal naar verwachting in het derde kwartaal van 2019 worden goedgekeurd.
Ladybird overgenomen door Pronovias Group
“Ik verheug me erop om nauw samen te werken met Amandine Ohayon en de getalenteerde teams van de Pronovias Group. Hun efficiënte netwerk en internationale expertise geven ons de kans Ladybird’s mooie trouwjurken en service aan nieuwe klanten over de hele wereld aan te bieden,” aldus Olaf van den Brink in het persbericht. Ingrid van den Brink, creatief directeur en managing director, vult aan: “De Pronovias Group deelt mijn liefde voor trouwjurken en ik voel dat we op een hele sterke manier verbinden, wat voor mij de belangrijkste basis is voor een succesvolle samenwerking.”
Amandine Ohayon, de CEO van de Pronovias Group in het persbericht: “We zijn verheugd om Ladybird aan de Pronoviasfamilie toe te voegen. Ik bewonder het talent van Olaf en Ingrid enorm, evenals de manier waarop zij hun onderneming zo succesvol hebben laten groeien tot een hoog aangeschreven en toonaangevend merk in Noord-Europa. De strategische combinatie van Pronovias en ladybird is niet alleen geografisch en op productgebied een aanvulling, maar zal ook qua integratie soepel verlopen gezien het feit dat beide bedrijven dezelfde kernwaarden en focus op customer service delen.”
Over Ladybird
Ladybird zag voor het eerst het licht in 1970 toen het bedrijf werd opgericht als Sarlini. In 1995 werd het bedrijf opgedeeld in Sarlini Accessoires en Ladybird. Toen Ingrid van den Brink zich in 2009 bij het bedrijf aanslot ontwikkelde Ladybird zich sterk op het gebied van design. De bruids- en avondjaponnen worden inmiddels bij meer dan 500 onafhankelijke retailers verkocht in onder andere Benelux, de Dach-regio, Groot-Brittannië, Scandinavië en Oost-Europa.
Beeld: Ladybird website