• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Populariteit Levi Strauss houdt aan, 14 procent omzetgroei in FY2018

Populariteit Levi Strauss houdt aan, 14 procent omzetgroei in FY2018

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Levi Strauss & Co. heeft opnieuw een goed jaar achter de rug. De omzet steeg in het jaar met 14 procent, zo blijkt uit het jaarverslag. CEO Chip Bergh noemt het dan ook een uitzonderlijk jaar met de netto omzet van 5,6 miljard dollar (4,9 miljard euro).

“Het is duidelijk dat onze strategie van het productportfolio te diversifiëren, ons direct-to-consumer segment uit te breiden en de band met de klanten te verdiepen wereldwijd heeft gewerkt, resulterend in zowel hogere omzet als brutomarges.” Het netto inkomen van Levi Strauss & Co. bleef echter wel gelijk met het voorgaande boekjaar door een verandering bij de belasting die moest worden afgedragen. Het netto inkomen uit het boekjaar 2018 is 285 miljoen dollar (250,1 miljoen euro) bij het bedrijf.

Levi Strauss & Co. FY2018: Omzet omhoog met 14 procent, netto inkomen gelijk door belasting verandering

Levi Strauss & Co. zag de grootste omzetgroei in Europa, waar dankzij een stijging van 25 procent de omzet neer kwam op 1,6 miljard dollar (1,4 miljard dollar). Het operationele inkomen steeg met 47 procent, een netto inkomen wordt niet genoemd voor de regio, door hogere omzetten via alle kanalen en ondanks hogere kosten en investeringen in advertenties.

In Amerika (zowel Noord-, Midden-, als Zuid-) nam de omzet met 10 procent toe. Deze groei is voornamelijk te danken aan de groei in de groothandel en de sterke resultaten van het eigen retailnetwerk. De omzet kwam neer op 3 miljard dollar (2,6 miljard euro) en Amerika is daarmee de grootste markt voor Levi Strauss & Co. Het operationele inkomen steeg met 4 procent. In Azië werd de omzet met 8 procent opgevoerd naar 887 miljoen dollar (778,3 miljoen euro).

Beeld: Levi’s Facebook

Levi's
Levi Strauss
Levi Strauss & Co