Positief resultaat voor VF Corporation in Q2
bezig met laden...
VF Corporation, het Amerikaanse bedrijf achter Eastpak, Timberland,
Lee en Wrangler, rapporteert over het tweede kwartaal van het lopende
boekjaar een omzetstijging van 2 procent naar 2,4 miljard dollar. Het
bedrijf boekt goede resultaten in het segment 'Outdoor & Action Sport'
waar merken als Vans en The North Face onder vallen. Ook in China gaat
het goed, hier is de omzet in het tweede kwartaal met 13 procent
gestegen. De resultaten sluiten aan bij het
Onderdeel van het plan is het verhogen van de direct to consumer omzet, dat wil zeggen het aantal producten dat rechtstreeks aan consumenten wordt verkocht zonder tussenkomst van een externe retailer. Dat gaat meestal via eigen brandwinkels of online. VF heeft in het tweede kwrtaal de direct to consumer verkoop met 13 procent zien toenemen. Maar dat komt grotendeels op het conto van een gedegen online strategie: daar groeide de consumentenomzet met 34 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Voor het hele jaar 2017 verwacht VF Corporation dat de online omzet met 25 procent zal toenemen.
Het netto resultaat wordt beïnvloed door de verkoop van de merken 7 for All Mankind, Splendid en Ella Moss in juni vorig jaar voor 120 miljoen dollar. En de afgeronde verkoop eind april 2016 van de Licenses Sports Group (LSG). Deze afgestoten activiteiten komen het bedrijf op vergelijkbare basis in het tweede kwartaal op een verlies te staan van zo'n 5 miljoen dollar. De nettowinst is in het tweede kwartaal verdubbeld naar 109 miljoen dollar.
Het netto resultaat over eerste zes maanden geeft een evenwichtiger beeld: +2 procent naar 319 miljoen dollar.