De Amerikaanse sportgroep Quiksilver heeft in het vierde kwartaal minder verlies gedraaid dan in voorgaande kwartalen. In de drie maanden tot 31 oktober boekte het concern een nettoverlies van 49 miljoen dollar (39,3 miljoen euro), vergeleken met een verlies van 175 miljoen dollar (140,3 miljoen euro) gedurende dezelfde periode vorig jaar.

De omzet daalde tijdens het afgelopen boekjaar echter met 11 procent naar 1,57 miljard dollar (1,26 miljard euro). De daling concentreerde zich vooral in Noord- en Zuid-Amerika, waar de omzet met 16 procent afnam naar 400,7 miljoen dollar. In de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika daalde de omzet met 8 procent naar 584 miljoen dollar. Alleen in de regio Azië-Pacific steeg de omzet met 1 procent naar 262 miljoen dollar.

Het nettoverlies voor het afgelopen boekjaar bedroeg 326 miljoen dollar, ten opzichte van een verlies van 239 miljoen dollar het jaar daarvoor.

De groep, die onlangs zijn aandeel van de Surfdome website verkocht en zich concentreert op de merken Quiksilver, Roxy en DC, zei dat de jaaromzet van het merk Quiksilver met 10 procent was gedaald. De omzet van Roxy nam met 4 procent af, terwijl die van DC met 19 procent kelderde.

Quiksilver verwacht voor boekjaar 2015 een netto omzet van 1,48 tot 1,55 miljard dollar.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN