• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Ralph Lauren behaalt betere cijfers dan verwacht in boekjaar 2019

Ralph Lauren behaalt betere cijfers dan verwacht in boekjaar 2019

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Ralph Lauren Corporation zet stappen in het eerste jaar van het ‘Next Great Chapter’ plan, zo meldt het bedrijf in de jaarcijfers. In het boekjaar 2018 schreef het Amerikaanse bedrijf weer zwarte cijfers, maar kon het nog geen omzetgroei rapporteren. In het recent afgelopen boekjaar 2019 zag het de omzet wel toenemen. Het bedrijf is dan ook positief over de ‘beter dan verwachte’ cijfers.

De omzet van het bedrijf kwam neer op 6,3 miljard dollar (5,6 miljard euro) door een stijging van 2 procent het afgelopen boekjaar. Noord-Amerika had nog steeds te maken met afnemende omzet, maar het gaat hier inmiddels om een lichte daling van 1 procent waar deze in het voorgaande boekjaar nog met 15 procent terugliep. In Europa steeg de omzet met 5 procent naar een bedrag van 1,7 miljard dollar (1,5 miljard euro). In Azië steeg de omzet het meest, 11 procent.

Ralph Lauren behaalt omzetgroei jaar eerder dan verwacht

Het netto inkomen kwam aan het einde van het boekjaar neer op 431 miljoen dollar (384,5 miljoen euro), waar het in het voorgaande nog op een niveau van 163 miljoen euro bleef steken (139 miljoen euro).

“Ons Next Great Chapter plan heeft een goede start gehad - in het eerste jaar zijn we onze doelen op het gebied van omzet, kwaliteit van verkoop, operationeel inkomen en EPS voorbijgestreefd,” aldus CEO patrick Louvet in het jaarverslag. “Het is een spannend jaar van vooruitgang en continu leren geweest in deze meerjarige reis. We keerden terug naar omzetgroei een jaar eerder dan verwacht.” Louvet geeft aan vooral groei te zien in de internationale markten waar de investeringen in product, marketing en distributie zich terug verdienen. “We zullen de consument in het midden blijven plaatsen, onze merken blijven verbeteren en operationele efficiëntie blijven stuwen zodat we winstgevende groei om de lange termijn kunnen behalen.”

Beeld: Website Ralph Lauren

Ralph Lauren
Ralph Lauren Corporation