Ralph Lauren schrapt Denim & Supply lijn
bezig met laden...
Ralph Lauren stopt met de productie van het merk Denim & Supply en gaat het uit het assortiment verwijderen. Het Polo merk moet het gat dat daarmee in het aanbod gecreëerd wordt dichten en zal daarom ook worden uitgebreid, aldus de modegroep.
Denim & Supply werd in 2011 in het leven geroepen om een jonger publiek aan te spreken. Het merk combineerde de denimcultuur met boho en militaire invloeden, en werd met name verkocht via denimwinkels en concessies in warenhuizen. In totaal telde het merk zo’n twintig Denim & Supply winkels, en vertegenwoordigde daarmee slechts 150 miljoen dollar of 2 procent van de groepsomzet. Echt succesvol werd het niet bij zijn doelgroep van 15 tot 30 jarigen, vanwege de hoge prijzen.
Door de denimcategorie onder te brengen onder de banner van het Polo merk beoogt Ralph Lauren een efficiëntere bedrijfsvoering. De beslissing om de collectie te schrappen maakt deel uit van de herstructureringstrategie van CEO Stefan Larsson, waarbij ook gestopt wordt met verlieslatende of minder succesvolle multi-brand winkels.