Recordomzet voor Adidas in Q1

Adidas heeft in het eerste kwartaal van 2015 een recordomzet behaald. In Amerika steeg de omzet met 28 procent naar 591 miljoen euro, en in China was er een stijging van 44 procent naar 597 miljoen euro. Dat heeft het Duitse sportmerk bekend gemaakt.

In het eerste kwartaal van 2015 steeg de omzet van de Adidas Group met 9 procent zonder wisselkoerscorrecties, dankzij de dubbelcijferige groei bij Adidas en een enkelcijferige groei bij Reebok. De omzet van Adidas steeg zonder correcties met 11 procent, tegenover een stijging van 9 procent bij Reebok. De omzet steeg op jaarbasis met 17 procent tot 4,08 miljard euro, tegenover 3,48 miljard euro vorig jaar.

CEO Herbert Hainer stelt dat de merken Adidas en Reebok een ‘geweldig momentum hebben’. “Met onze innovatieve performance producten, mode gedreven stijlen en zeer boeiende marketingcampagnes hebben we onze consumenten over de hele wereld geënthousiasmeerd,”, zei hij in een reactie.

De omzet was zonder valuta-effecten in Amerika was 7 procent en in China zelfs 21 procent. In West-Europa steeg de omzet met11 procent. Alleen in Rusland ging het slecht; daar daalde de omzet met 34 procent. De hoge omzet zorgt voor een stijgende nettowinst van 8 procent, tot 221 miljoen euro.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN