Reiss verkocht aan Brits private equity bedrijf
bezig met laden...
De Britse modeketen Reiss heeft een meerderheidsbelang verkocht aan private equity firma Warburg Pincus. Hoeveel de investeerder ervoor betaald heeft is niet bekend, maar met de overeenkomst bedraagt de waarde van Reiss 230 miljoen pond (295,7 miljoen euro), aldus Warburg Pincus.
Met deze kapitaalinjectie kan Reiss, dat in Nederland via de Bijenkorf verkrijgbaar is, uitbreiden in de Britse thuismarkt en in het buitenland. Oprichter David Reiss blijft voorzitter en CEO van het merk. In een persverklaring zei hij ‘erg blij’ te zijn met de overeenkomst die Reiss zal helpen ‘een echt wereldwijd modemerk’ te worden. Het merk is van plan verder uit te breiden in Noord- Amerika, Azië en Australië.
Reiss, dat in 1971 werd opgericht als retailer van mannenmode, is inmiddels uitgegroeid tot een keten van 160 boetieks. In 2000 ging het merk ook damesmode verkopen. Reiss is zeer geliefd bij de Hertogin van Cambridge, die een jurk van het merk droeg tijdens de bekendmaking van haar verloving met Prins William, en dankt zijn grote succes van de afgelopen jaren aan haar.
Het merk boekte in 2015 een winst van 24,4 miljoen pond (31,4 miljoen euro), op een omzet van 146 miljoen pond (187,7 miljoen euro).