Retailomzet Prada Group stijgt met negen procent in eerste negen maanden van 2025
De netto-omzet van Prada spa bedraagt 4,070 miljard euro in de eerste negen maanden van het jaar, een stijging van negen procent (tegen constante wisselkoersen) op jaarbasis. Het bedrijf noteert hiermee negentien kwartalen van onafgebroken groei voor de groep. De retailomzet, volgens de gegevens die vandaag zijn beoordeeld en goedgekeurd door de raad van bestuur van Prada spa, bedraagt 3,647 miljard euro. Dit is een stijging van negen procent op jaarbasis, gedreven door like-for-like en full price verkopen. Het derde kwartaal noteert een groei van acht procent, in lijn met het tweede kwartaal, tegen een uitdagende vergelijkingsbasis die onveranderd is ten opzichte van de kwartalen van 2024 (plus achttien procent).
“De consistentie van de resultaten, in een complexe macro-economische context, bevestigt de kracht van onze merken en de geldigheid van onze strategie”, benadrukt Patrizio Bertelli, voorzitter en uitvoerend bestuurder van de Prada Group, in een verklaring. “We blijven onze activiteiten richten op creativiteit, uitmuntende producten en vakmanschap, de onmisbare basis voor duurzame relevantie en groei. Deze principes zullen ons blijven leiden terwijl we met vertrouwen, discipline en verantwoordelijkheidsgevoel navigeren in een voortdurend veranderende context.”
Retailomzet Miu Miu plus 41 procent in negen maanden
Het retailkanaal noteert een groei van plus 9,3 procent op jaarbasis in de eerste negen maanden, gedreven door like-for-like en full price verkopen, met een derde kwartaal van plus 7,6 procent op jaarbasis. Wat de afzonderlijke merken betreft, noteert Prada een retailomzet van min 1,6 procent in de negen maanden en min 0,8 procent in het derde kwartaal.
Miu Miu handhaaft een solide groeitraject, met plus 41 procent in de negen maanden en plus 29 procent in het derde kwartaal.
“Prada noteert een versnelling ten opzichte van het vorige kwartaal; Miu Miu handhaaft al vier jaar een aanhoudend groeitraject, wat ook dit kwartaal wordt bevestigd tegen een uitzonderlijke vergelijkingsbasis. Ondanks de nog steeds moeilijke context, blijven we vertrouwen houden in ons groeipad, door te investeren in producten en ervaringen die onze klanten boeien en te streven naar uitmuntendheid in wendbaarheid en flexibiliteit”, voegt Andrea Guerra, CEO van de groep, toe.
Prada Group groeit met zes procent in Europa; plus 21 procent in het Midden-Oosten
Kijkend naar de prestaties in de afzonderlijke geografische gebieden, noteert de groep een dubbelcijferige groei in Azië-Pacific, plus tien procent in de periode, met tekenen van verbetering op het Chinese vasteland in het derde kwartaal.
Positieve prestaties in Europa, plus zes procent in de negen maanden, ondersteund door binnenlandse consumptie en toerisme. Het derde kwartaal toont een vergelijkbare trend als het voorgaande kwartaal, met een veerkrachtige lokale vraag en zwakkere toeristenstromen.
Noord- en Zuid-Amerika noteren een plus van vijftien procent in de periode, met een sequentiële versnelling in het derde kwartaal.
Japan noteert een groei van drie procent ten opzichte van een 2024 dat werd gekenmerkt door buitengewone toeristenstromen, met name in de eerste helft van het jaar. Het derde kwartaal toont verbetering, ondersteund door zowel een positieve lokale vraag als een toegenomen toeristenstroom. Solide groei in het Midden-Oosten met plus 21 procent.
De kleding-, lederwaren-, schoenen- en sieradencollecties, ontworpen, geproduceerd en gedistribueerd door de groep, zijn verkrijgbaar in meer dan zeventig landen via een netwerk van 620 eigen winkels (per 30 juni 2025), naast het directe e-commercekanaal, e-tailers en warenhuizen wereldwijd. Het bedrijf heeft 25 productielocaties en 15.529 medewerkers wereldwijd.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.
OF LOG IN MET