Roberto Cavalli 'verkent strategische samenwerkingsverbanden' met oog op groei
bezig met laden...
Het Italiaanse modehuis Roberto Cavalli onderzoekt strategische samenwerkingsverbanden. Het merk is op zoek naar de beste manier om te groeien. Dit nieuws komt te midden van de voortdurende herstructureringsinspanningen bij het merk, dat momenteel eigendom is van de Emirati zakenman Hussain Sajwani.
De verklaring, die aanvankelijk werd uitgegeven aan en gepubliceerd door Reuters, luidde: “Cavalli werkt eraan om de beste weg voor groei te vinden, waaronder het verkennen van strategische allianties. Dit proces zal worden uitgevoerd met de deelname van alle relevante aandeelhouders.”
Sinds de redding van Cavalli van een faillissement in 2022, heeft Sajwani een herstructureringsovereenkomst uitgevoerd die door de Italiaanse rechtbanken is goedgekeurd. Zijn focus ligt vooral op het versterken van de aanwezigheid van het merk in het Midden-Oosten. Daar heeft het vastgoedprojecten opgezet en deelgenomen aan evenementen zoals Dubai Fashion Week.
Cavalli heeft ook nieuwe opties verkend, zoals een licentieovereenkomst voor een wooncollectie, samenwerkingen met cultureel relevante merken zoals Skims en een reeks winkelopeningen in Europa, Azië en Noord-Amerika, waarmee de portfolio is gediversifieerd.
Het merk wordt momenteel geleid door creatief directeur Fausto Puglisi en algemeen directeur Sergio Azzolarias. Azzolarias werd in tweeëntwintig aangetrokken vanwege zijn “ervaring met transformaties en sterke focus op resultaten”, aldus Sajwani destijds.
De inspanningen lijken hun vruchten af te werpen volgens de meest recente beschikbare financiële overzichten van het merk. In tweeëntwintig noteerde Cavalli een omzet van honderdtwintig miljoen euro, een stijging ten opzichte van tachtig miljoen euro in eenentwintig.
FashionUnited heeft Roberto Cavalli gevraagd om een reactie.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.