Rossignol koopt Dale of Norway
bezig met laden...
Rossignol Group heeft Dale of Norway toegevoegd aan het portfolio. Het Franse concern - met ski-en outdoormerken als Rossignol, Dynatar en Lange - heeft inmiddels een akkoord bereikt met Dale of Norway. Dat maken beide bedrijven bekend in een gezamenlijk persbericht.
Dale of Norway wordt het eerste echte kledingmerk van de Rossignol Group, dat zich met haar andere merken vooral richt op wintersport-mode en artikelen zoals ski’s en helmen. Volgens Bruno Cercley, CEO van Rossignol, is de overname een logische stap. “We zien veel potentieel in het versterken van Dale's internationale expansie door gebruik te maken van de nauwe banden die beide bedrijven hebben met wintersportresorts en -winkels over de hele wereld, en onze klanten een complementair portfolio van kleding en uitrusting aan te bieden. Ik ben verheugd om de Dale-organisatie binnen de Rossignol Group te verwelkomen."
Hilde Midthjell, CEO en eigenaar van Dale of Norway: "Na al het harde werk ben ik er trots op om de teugels over te dragen aan Rossignol,” aldus Midthjell in het bericht. “Rossignol past bij het merk, erfgoed en de productie van Dale en ik denk dat dit de ideale partner is voor ons."
Dale of Norway werd opgericht in 1879 in het Noorse dorpje Dale en staat bekend om haar hoogwaardige knitwear. Dale is tevens sinds jaar en dag verbonden aan de Noorse Olympische winterploeg. Het merk wordt verkocht in 25 landen en genereerde een omzet van 13 miljoen euro in het vorige jaar. In Nederland is het onder meer verkrijgbaar bij Zwerfkei Outdoor in Woerden en Joosten Watersport in Enkhuizen.
Van onze Duitse correspondent Regina Henkel. Vertaling en bewerking voor NL: Arjan Ranjbar.
Beeld: Dale of Norway