Sanomaventures neemt meerderheidsbelang in Brandkids
bezig met laden...
Sanomaventures heeft een meerderheidsbelang verworven in Brandkids, een internationale webwinkel voor kinderkleding. Met het extra kapitaal wil de webshop verder expanderen, onder andere in Duitsland.
Brandkids werd in maart 2013 opgericht door Hans Lormans, Peter Sorber en Michel Sollie. Sanomaventures investeerde al vanaf het begin in het bedrijf, dat kantoren heeft in Haarlem en Berlijn. Zo werd er al werkkapitaal en media budget verstrekt, en nu komt daar nog extra kapitaal bij. Daarnaast koopt SanomaVentures een aandelenpakket, waarmee een meerderheidbelang wordt verkregen. De andere aandelen blijven in handen van de oprichters, die binnen de zelfstandig blijvende onderneming de directie vormen.
Brandkids mede-oprichter Hans Lormans laat weten: “Als ondernemer wil je je het liefste bezighouden met het creëren en benutten van kansen en het ontginnen van nieuwe markten. De ontwikkelingen in e-commerce gaan razendsnel. Je moet voortdurend anticiperen en innoveren om vooraan mee te doen. Het is fijn dat we er een sterke aandeelhouder bij krijgen die ons de vrijheid geeft om dat te doen waar we goed in zijn: ondernemen. We kunnen Brandkids nu sneller laten groeien dan op eigen houtje mogelijk was geweest. Schaalgrootte is heel wezenlijk in e-commerce."
Herman Kienhuis, investment director bij SanomaVentures zegt over de investering: “De activiteiten van Brandkids passen in onze strategie en sluiten goed aan bij de activiteiten van Sanoma. Ook het internationale karakter van Brandkids spreekt ons erg aan. Onder leiding van de oprichters heeft Brandkids alles in zich om in de komende jaren substantiële groei te realiseren.”