Schoenenlabel Tamara Mellon terug op de markt
bezig met laden...
Schoenenontwerpster Tamara Mellon maakt een comeback. Haar gelijknamige schoenenlabel verschijnt weer op het toneel na de faillissementsaanvraag eind vorig jaar. Dat melden diverse media.
Tamara Mellon is terug na een korte onderbreking, die volgens de ontwerpster en Jimmy Choo-oprichtster is toe te schrijven aan het feit dat het label ‘haar tijd vooruit was’. Het merk is geherlanceerd en richt zich nu op betaalbaarheid en ready-to-wear mode voor een ‘trendy maar praktisch business model’.
Het merk biedt schoenen in twee subcategorieën, namelijk ‘Collection’ met klassieke en tijdloze modellen als pumps en enkellaarzen en ‘Lab’ met artikelen uit samenwerkingen met andere ontwerpers. Hiermee hoopt Mellon, die haar gelijknamige merk in 2012 oprichtte, een breder scala aan klanten aan te spreken. “Ik wil luxe herdefiniëren en daarbij heroverweeg ik alles,” aldus de ontwerpster in een persbericht.
Naast de herlancering van het merk, gaat Mellon zich als één van de eerste luxe schoenenlabels richten op seizoensloze ‘see now, buy now’ collecties. Daardoor is de zakenvrouw optimistisch over de toekomstige verkopen van het merk. “Mensen willen online winkelen en ze willen niet kijken naar iets wat ze morgen niet kunnen dragen,” vertelt ze tegenover Vogue.
Mellon, die op 2 december 2015 een faillissementsaanvraag deed, maakte in januari van dit jaar een doorstart met haar schoenenlabel. Afgelopen zomer zette ze een nieuwe stap door een nieuwe CEO, Jill Layfield, te benoemen. De nieuwe collectie van het merk is verkrijgbaar via de webshop.
Beeld: Tamara Mellon website