Sessún behaalt B Corp-certificering
bezig met laden...
Frans label Sessún heeft een B-Corp-certificering behaald. Met een score van 81,1 scoort het net over de drempelwaarde van 80.
Om u een beeld te geven: Patagonia wordt gezien als een van de duurzaamste merken op het gebied van sociale impact en duurzaamheid met een score van 166. Nederlands merk Mud Jeans scoort 124,7 en Fabienne Chapot heeft een score van 86,3.
Sessún is sinds augustus 2024 B-Corp gecertificeerd, maar het wordt vandaag pas bekendgemaakt. De certificering heeft het voor Sessún mogelijk gemaakt om diverse projecten uit te voeren om bestaande acties te structureren en te formaliseren, en om de impact en resultaten beter te monitoren, schrijft het Franse label in een persbericht.
“Deze certificering onderbouwt en versterkt de enorme hoeveelheid werk die in de loop der jaren is verricht, evenals de visie van Emma François-Grasset, de oprichter en CEO van het merk, haar persoonlijke gevoeligheid en de sterke vitaliteit en gedrevenheid die ze haar bedrijf heeft ingeprent”, aldus Sessún.
Om een B Corp-bedrijf te worden, onderging Sessún een strenge toetsing op elk onderdeel van het bedrijf. Hierbij werden vijf belangrijke impactgebieden uitgelicht: bestuur, werknemers, gemeenschap, milieu en klanten.