SMCP, het moederbedrijf van Sandro, Maje, Claudie Pierlot en sindskort ook van het mannenmodemerk De Fursac, heeft een goed kwartaal achter de rug. Het bedrijf wist een omzetstijging van 10,8 procent te behalen tijdens het derde kwartaal van het huidige boekjaar.

“Tijdens het derde kwartaal van 2019, hebben we een sterk resultaat geleverd, zeker in de APAC en EMEA-regio's, gestuwd door de goede start van onze Fall/Winter 2019 collecties,” aldus Daniel Lalonde, de CEO van SMCP in het kwartaalverslag. In Frankrijk, ondanks de langzame markt, is ons resultaat verbeterd in het kwartaal en heeft SMCP opnieuw marktaandeel veroverd. Wereldwijd zien we sterke trends en hebben we een positieve like-for-like omzetgroei behaald. We zijn er zeker van dat dit goede momentum door zal zetten in het volgende kwartaal waardoor we onze verwachting voor het gehele boekjaar kunnen bevestigen.”

De sterkste omzetgroei was te zien in de APAC-regio, namelijk 23,8 procent. EMEA volgt met een groei van 12,4 procent in het derde kwartaal. In Amerika steeg de omzet met 11 procent en in thuisland Frankrijk kwam de groei neer op 2,5 procent. Sandro blijft dankzij een omzetgroei van 12,2 procent de hoogste omzet draaien, namelijk 133,4 miljoen euro. Maje volgt met een omzet van 108,3 miljard euro door een toename van 10 procent in het derde kwartaal. De andere merken - Claudie Pierlot en De Fursac - behaalden gezamenlijk een omzet van 32,9 miljoen euro.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN