Franse groep SMCP heeft in het eerste kwartaal de omzet opgevoerd met 7,2 procent. “Opnieuw een veerkrachtig kwartaal ondanks de uitdagende omstandigheden in Frankrijk,” aldus het kwartaalverslag. De omzet kwam in totaal uit op 274,6 miljoen euro voor het moederbedrijf van de modemerken Sandro, Maje en Claudie Pierlot.

De omzet in Frankrijk nam af met 3,9 procent in het kwartaal, maar werd gecompenseerd door de groei in de EMEA, Amerika, en APAC. De grootste groei werd genoteerd in de APAC waar de omzet met 32,3 procent toenam. De EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) regio exclusief Frankrijk leverde een groei van 10,4 procent op. In Amerika was een groei te zien van 8,4 procent maar bij gelijke wisselkoersen kwam deze neer op 1 procent.

Daniel Lalonde, CEO van SMCP, meldt in het kwartaalverslag dat het kwartaal voldeed aan de verwachtingen van de groep. “We zijn zeer tevreden met onze resultaten in de APAC die de grote internationale potentie van onze merken benadrukken,” aldus Lalonde in het verslag. In Frankrijk is SMCP bezig met de optimalisatie van het distributienetwerk waaronder de eigen winkels. “De komende kwartalen blijven we gefocust op onze belangrijkste prioriteiten van 2019, zoals het nastreven van excellentie van onze retail, het versnellen van onze digitale reis en het versterken van het internationale platform om groei te ondersteunen die overeenkomt met onze strategische doelen.”

Sandro blijft voor de Franse groep de meeste omzet genereren met een omzet van 132,5 miljoen euro in het eerste kwartaal dankzij een groei van 6,2 procent. Maje liet de meeste groei zien, 11,9 procent, en behaalde een omzet van 106,9 miljoen euro. Claudie Pierlot rapporteert een omzet van 35,2 miljoen euro door een stijging van 10,9 procent in de eerste drie maanden van het boekjaar.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN