Sneakerlabel Qurc haalt investering van 120.000 euro binnen
bezig met laden...
Het Nederlandse sneakerlabel Qurc weet tijdens televisieprogramma Dragons’ Den een investering van 120.000 euro op te halen om hun toekomstplannen verder uit te breiden, zo maakt Qurc bekend in een persbericht. Het sneakerlabel had geluk, want het wist niet één, maar twee investeerders te strikken.
“We hadden de hoop om één investeerder binnen te halen, maar dat we er twee wisten te enthousiasmeren is een dubbele beloning op ons harde werk. Nu zaak om samen Qurc nog groter te maken”, aldus medeoprichter Thomas Bruins, in het persbericht.
Qurc is een Amsterdams sneakerlabel, opgericht in 2019. Het jong, veganistische merk heeft innovativiteit en duurzaamheid als twee pijlers waar het merk zich op richt. Qurc heeft als missie om duurzame mode toegankelijk te maken en wil laten zien dat snekaers van duurzame materialen zich kunnen meten met de gevestigde merken. Qurc opende in 2021 zijn eerste winkel in Amsterdam en verkoopt daarnaast via een aantal schoenen- en kledingwinkels in Nederland.
Nu is het tijd om te groeien. En voor groei is geld nodig. Zo is Qurc van plan om de investering in te zetten om meer naamsbekendheid op te zoeken en hun marketingactiviteiten te vergroten, zo meldt een persvertegenwoordiger desgevraagd aan FashionUnited. Daarnaast wordt een deel van de investering gebruikt om de productie op te schalen.
Als dat nog niet genoeg nieuws is, wordt in het persbericht ook bekendgemaakt dat Qurc van 9 tot en met 22 oktober een pop-upstore opent op het station in Utrecht en van 23 oktober tot en met 5 november op het station in Rotterdam. Hier wordt tevens een eenmalige capsule collectie kleding aangeboden.