• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Spaanse modegroep Tendam lijdt verlies van vijf miljoen euro na instap Multiply

Spaanse modegroep Tendam lijdt verlies van vijf miljoen euro na instap Multiply

De Spaanse modegigant Tendam, eigenaar van Cortefiel, Springfield en Women'secret, heeft een negatieve winstgevendheid in de laatste twee maanden van het derde kwartaal van 2025. Dit is de eerste periode waarin de resultaten zijn geconsolideerd in de financiële overzichten van de nieuwe moedermaatschappij, Multiply Group.

De omzet van Tendam stijgt in de periode van 31 juli tot 30 september 2025 met 7,5 procent op jaarbasis naar 738,99 miljoen AED (Emiratische dirham) (201,2 miljoen Amerikaanse dollar). Desondanks lijdt het bedrijf in dezelfde periode een verlies van circa 21,41 miljoen AED (5,8 miljoen Amerikaanse dollar). De totale omzet van Multiply Group voor het derde kwartaal van het boekjaar 2025 stijgt met 190,95 procent naar 1,2 miljard AED (332,2 miljoen Amerikaanse dollar). Dit is het gevolg van de overname van Tendam en andere anorganische groeistrategieën.

“Ondanks een zwakke markt in het derde kwartaal, wint Tendam marktaandeel en stijgt de omzet met 7,5 procent. Dit is te danken aan de aanhoudende kracht van het gespecialiseerde segment en de groei van de online verkoop,” aldus Multiply.

Vooruitkijkend verwacht Multiply Group de anorganische groei verder te stimuleren door de integratie van Two Point Zero en Ghitha. Tendam evalueert ook ‘potentiële fusies en overnames om de geografische expansie te versnellen en het productaanbod te verbreden’. De focus ligt op het stimuleren van internationale expansie in Europa, Latijns-Amerika en het Midden-Oosten, met de integratie van AI in de hele bedrijfsvoering, ‘van inkoop tot klantenservice’.

Dit artikel, oorspronkelijk gepubliceerd op FashionUnited.ES door Jaime Martínez, is door Alicia Reyes Sarmiento bewerkt voor een internationaal publiek.

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.


OF LOG IN MET
Multiply Group
Tendam