• Home
  • Nieuws
  • Business
  • ‘Sportmerken en kledingwinkels krijgen de wind in de rug door populariteit afslankmiddelen’

‘Sportmerken en kledingwinkels krijgen de wind in de rug door populariteit afslankmiddelen’

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Beeld ter illustratie. Credits: Pexels

De populariteit van afslankmiddelen zorgt er volgens analisten van Deutsche Bank AG voor een impuls aan sportmerken en kledingwinkels, schrijft Bloomberg. Mensen die afvallen moeten waarschijnlijk kleinere maten kleding kopen en worden gemotiveerd om meer te bewegen om op gewicht te blijven, zo klinkt de redenering.

De Deutsche Bank noemt bedrijven Adidas AG en Puma AG als mogelijke profiteurs, net als modebedrijven Inditex, H&M en Primark.

Deutsche Bank analist, Adam Cochrane, verklaart dat de groep geneesmiddelen die bekend staan als GLP-1’s, waaronder Novo Nordisk A/S's Ozempic en Wegovy injectables, een ‘structurele rugwind’ zouden kunnen geven aan de kledingindustrie die ‘al een tijdje niet meer is gezien’, schrijft Bloomberg.

Deutsche Bank