Steve Madden ziet omzet met 5,8 procent toenemen
bezig met laden...
Steve Madden heeft een positief kwartaal achter de rug. Het moederbedrijf van onder andere Steve Madden, Dolce Vita en Blondo zag de omzet met 5,8 procent toenemen, zo meldt het in een persbericht.
De resultaten van het tweede kwartaal kwamen overeen met de verwachtingen, aldus CEO Edward Rosenfeld in het persbericht. Het Steve Madden merk ‘was de highlight van het kwartaal, met sterke groei in de groothandel en een terugkeer naar een positieve groei in de retail’. De CEO vertelt in het persbericht ook dat de groep op het juiste pad is om de verwachting voor 2018 op het gebied van omzet en inkomen waar te maken.
Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.
In totaal behaalde Steve Madden een omzet van 374,1 miljoen dollar (318,7 miljoen euro) in het tweede kwartaal. De groothandel leverde hiervan 321,4 miljoen dollar (273,8 miljoen euro) bij door een groei van 5,2 procent. Verkoop in de eigen retail nam toe met 8,5 procent en daar werd een omzet behaald van 74,3 miljoen dollar (63,3 miljoen euro). De omzet bij gelijk aantal winkels steeg in het kwartaal met 1,6 procent.
Voor het gehele jaar verwacht Steve Madden een omzetgroei tussen de 5 en 7 procent.