Stropdassenmerk E.L Cravatte gaat met nieuwe eigenaren naar de volgende fase
bezig met laden...
E.L Cravatte, het Nederlandse modemerk gespecialiseerd in stropdassen, heeft twee nieuwe eigenaren. Het merk stond in de etalage omdat de verkopers, Erwin Wooning en Lobke Buijs, zich naar eigen zeggen willen gaan richten op ‘hun gezin en nieuwe businessplannen’. De overname werd begeleid door Marktlink Fusies & Overnames. Dit maakt E.L. Cravatte bekend middels een persbericht.
Marktlink Fusies & Overnames werd in maart 2018 door Wooning en Buijs ingeschakeld ‘met de nadrukkelijke wens om E.L. Cravatte over te dragen aan een partij die de continuïteit waarborgt’. Dennis van Egmond, destijds marketeer bij E.L. Cravatte, zag in zichzelf een potentiële overnamekandidaat. Samen met jeugdvriend Floris van Tilburg besloot hij het stropdassenmerk over te nemen.
“Dennis van Egmond werkt al langer bij E.L. Cravatte en kent het bedrijf van binnen en van buiten. Hij weet waar de kansen liggen en kan het bedrijf samen met zijn compagnon Floris van Tilburg naar de volgende fase brengen. We wilden eigenlijk samen met Marktlink de markt op gaan, maar nadat Dennis zich als mogelijke koper had gemeld ging het proces snel. Beide mannen vullen elkaar goed aan. We hebben daarom ook erg veel vertrouwen in een succesvolle voortzetting en groei van E.L. Cravatte”, aldus Wooning over de nieuwe eigenaren in het persbericht.
E.L. Cravatte B.V. werd in 2004 opgericht door Erwin Wooning en Lobke Buijs. De retailer verkoopt zijn producten zowel aan consumenten als aan bedrijven, grotendeels onder het eigen merk E.L. Cravatte. De online winkel is actief in elf Europese landen met in ieder land voor iedere productgroep een unieke URL, zoals stropdassenwinkel.nl, krawattenspezialist.de en cravates.fr.