Superdry presenteert herstructureringsplan en wil van de beurs worden gehaald
bezig met laden...
Na verschillende winstwaarschuwingen en kostenbesparingen gaat Superdry herstructureren. De eerder bekendgemaakte kostenbesparende opties zijn onderdeel van een groter turnaround plan om succes op lange termijn te boeken, zo meldt de Britse retailer in een persbericht. De reorganisatie betekent ook dat Superdry zijn beursnotering schrapt.
Het turnaround plan dat door C-Retail Limited, een volledige dochteronderneming van het bedrijf die eigenaar is van de pachtportefeuille van de Superdry Group, wordt gelanceerd bestaat uit maatregelen die nodig zijn om Superdry ‘in staat te stellen terug te keren naar een stabielere basis, zijn plan voor de ommekeer te versnellen en het bedrijf naar een levensvatbare en duurzame toekomst te leiden’, zo staat in het persbericht. Als dit plan niet wordt goedgekeurd, wordt Superdry samen met andere dochterondernemingen onder curatele geplaatst. Dit probeert het bedrijf nu te voorkomen, omdat ‘schuldeisers er anders materieel slechter aan toe zouden zijn’.
De herstructurering heeft vooral betrekking op huurverplichtingen en vastgoedgerelateerde overeenkomsten. Als het plan wordt ingevoerd, zal het naar verwachting resulteren in huurvermindering voor 39 winkels in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast moet het productassortiment worden verbeterd en moeten marketinguitgaven onder de loep worden genomen. Ook op de planning: een efficiëntere operationele kostenbasis bouwen en promotiestrategieën verbeteren.
Superdry benadrukt dat leveranciers, werknemers en verhuurders buiten het Verenigd Koninkrijk niet worden beïnvloed door het herstructureringsplan.
Superdry schrapt beursnotering
De herstructurering zorgt er bij Superdry voor dat de beursnotering wordt geschrapt. Het bedrijf wil ‘de herstructureringsmaatregelen doorvoeren uit het oog van de openbare markten’. Superdry zal dus naar verwachting een aanvraag indienen om de notering van zijn aandelen op de London Stock Exchange te schrappen. Volgens de Britse retailer zou dit kunnen helpen om ‘aanzienlijke jaarlijkse kosten te besparen’ wat moet bijdragen aan het realiseren van succes op lange termijn.