Supergroup kondigt rebranding aan
bezig met laden...
In lijn met de lancering van strategische plannen die het rendement moeten verhogen, kondigde Supergroup, het Britse moederbedrijf van Superdry, deze week een rebranding aan. De groep gaat voortaan verder onder de naam ‘Superdry’, om zo de focus op het dochtermerk te benadrukken.
“Het veranderen van de naam van de groep naar Superdry is een belangrijke stap die onze focus op de ontwikkeling van het iconische Superdry-merk wereldwijd en digitaal, reflecteert,” aldus het bedrijf in een verklaring.
Onderdeel van de rebranding zijn ook een grotere aandacht voor digitale activiteiten, de uitbreiding van productcategorieën en groei op het gebied van e-commerce en groothandel. Daarnaast lanceerde Supergroup een lijst van drie duurzame doelen die het bedrijf de komende jaren moet realiseren, namelijk het gebruik van 100 procent organisch katoen, het gebruik van 100 procent duurzame energie en het helpen van 100.000 jongeren met een positieve bijdrage aan hun gemeenschap.
“We zijn vandaag de dag meer dan ooit verheugd over de toekomst van Superdry en ons vermogen om op lange termijn duurzame groei te creëren voor onze beleggers, door te leveren op basis van de overtuigende strategie,” stelt CEO Euan Sutherland. “Onze drie duurzame doelen reflecteren de omvang van onze ambitie om leider te zijn op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid,” aldus de directeur.
Na de rigoureuze transformatie die Supergroup begin 2015 onderging, heeft het bedrijf steeds groeiende omzetten laten zien. In het afgelopen jaar groeide de omzet met 26 procent naar 752 miljoen pond (857 miljoen euro). De groep is momenteel met ruim 860 winkels actief in 62 landen wereldwijd.
Beeld: Superdry Facebook