• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Ted Baker blijft groeien

Ted Baker blijft groeien

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

In de periode van 31 januari tot 11 juni 2016 boekte Ted Baker een omzetstijging van 11,3 procent dankzij grote vraag, internationale expansie, en online groei.

Het Britse modebedrijf zei dat de retailomzet met 12,7 procent was gestegen dankzij de opening van nieuwe winkels. Winkelruimte groeide met 9,7 procent vergeleken met vorig jaar. Het bedrijf telt wereldwijd 465 winkels en verkooppunten, waarvan in de Britse thuismarkt slechts 20. Dat is een bewuste beslissing.

”Onze winkels functioneren als showrooms voor ons merk, maar we zijn geen retailketen, we hebben een groothandeltak en een licentietak,” zegt oprichter en CEO Ray Kelvin. “Als we duizenden winkels hadden, dan zouden we dezelfde problemen hebben als Marks & Spencer en Next.”

Prestaties boven de markt

Ted Baker lijkt de problemen waar andere retailers mee kampen grotendeels te ontwijken. Volgens Liberum analisten presteert het merk beter dan zijn branchegenoten zowel in winkels als online en in zijn groothandelsactiviteiten, meldt Reuters. Zo rapporteerden zowel Marks & Spencer en Next teleurstellende resultaten.

De online omzet groeide met maar liefst 32,3 procent dankzij uitbreiding van zijn e-commerce activiteiten. Het merk lanceerde in de deze periode zijn eerste Duitstalige site.

Ted Baker opende nieuwe winkels in Beijing, Ottawa en Seattle en concessies in warenhuizen in China, Frankrijk, Duitsland, Japan en Spanje. De omzet uit groothandelsactiviteiten steeg met 7,3 procent en zal naar verwachting dit boekjaar met 11 tot 13 procent blijven groeien, aldus het bedrijf.

Kelvin zei dat de reacties van klanten op de nieuwe collectie zeer gunstig waren en verwacht daarom de eerdere prognose voor dit boekjaar te behalen.

Ted Baker