• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Ted Baker duikt in het rood, presenteert transformatieplan

Ted Baker duikt in het rood, presenteert transformatieplan

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

“Ted’s Growth Formula”: Ted Baker Plc introduceert een nieuw transformatieplan voor het bedrijf. Het bedrijf dook in het rood in het meest recente boekjaar dat eindigde op 25 januari 2020. Met de nieuwe strategie wil het bedrijf terugkeren naar ‘winstgevende groei’, aldus het jaarverslag.

De resultaten van het recente boekjaar zijn voor Ted Baker Plc reden om met een nieuwe strategie te komen. De omzet daalde met 1,4 procent naar 630,5 miljoen pond (708,8 miljoen euro). De omzet in de fysieke winkels daalde met 5,3 procent en omzet uit e-commerce nam af met 2,5 procent gedurende het boekjaar. Wholesale omzet nam toe met 9,6 procent. De winst na belastingen daalde met 94,9 miljoen pond naar een verlies van 70,4 miljoen pond (79,1 miljoen euro).

Ted Baker Plc kondigt onder andere ook aan dat het nieuw kapitaal wil aantrekken. Het bedrijf richt zich op het verzamelen van 105 miljoen pond (118 miljoen euro). Het kapitaal moet de balans van het bedrijf versterken waardoor het in de toekomst kan investeren door middel van het transformatieplan en goed de coronacrisis kan doorstaan.

“Ted’s Growth Formula”: Ted Baker introduceert transformatieplan

De nieuwe strategie van Ted Baker Plc is gestoeld op drie pijlers. Het stabiliseren van de basis van het bedrijf, groei stuwen en operationele excellentie. Het ophalen van nieuw kapitaal valt onder het stabiliseren van het bedrijf. Ook wil Ted Baker Plc de schuld herstructureren en is er gekeken naar de efficiëntie van het bedrijf waardoor de organisatie versimpeld zal worden. De commerciële strategie en visie van Ted Baker worden eveneens onder de loep genomen.

De tweede pijler, het stuwen van groei, wordt ingevuld door het ‘aantrekken van meer klanten, de creatieve visie voor het merk te herzien, het uitbreiden van de productlijnen en de relevantie hiervan en het richten op de winstgevende markten’.

Operationele excellentie wil het bedrijf bereiken met de filosofie ‘simpler, smarter, together’. Door efficiënter samen te werken verwacht Ted Baker Plc de winstgevendheid van het bedrijf te verbeteren. Hiervoor richt het bedrijf zich op een digital first strategie waarvoor het de IT-systemen binnen het bedrijf upgrade en vergroot. Het operationele model van het bedrijf moet dan ook gefocust zijn op data. Daarnaast moet het bedrijf flexibeler en commerciëler zijn.

Picture:Ted Baker media resources

Ted Baker
Ted Baker Plc