Ted Baker heeft een winstwaarschuwing afgegeven naar aanleiding van aanhoudende onzekerheid van consumenten in diverse belangrijke markten en meer promotieacties in mondiale markten. Het bedrijf verwacht voor het boekjaar tot 25 januari 2020 een onderliggende brutowinst van tussen de 50 en 60 miljoen pond (56 tot 67 miljoen euro). Voor de negentien weken tot 8 juni 2019 boekte het Britse bedrijf een groepsomzetgroei van 3,8 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

”Als team pakken we proactief de uitdagingen aan die we als industrie tegenkomen,” zei topvrouw Lindsay Page, in een persbericht. “Een aantal van onze nieuwe productinitiatieven zullen binnenkort gelanceerd worden en we hebben vertrouwen in onze collecties voor het komende seizoen. We blijven onophoudelijk focussen op het behalen van kosteneffectiviteit alsmede op verdere kostenbesparingen in het hele bedrijf.”

De totale retailomzet, waaronder e-commerce, daalde in de laatste 19 weken met 0,3 procent, terwijl het aantal vierkante meters aan winkeloppervlak met 5,3 procent groeide. De omzet uit online-activiteiten, die 26 procent van de totale omzet vertegenwoordigt, steeg met 2,4 procent. De omzet uit groothandelsactiviteiten groeide met 14,2 procent.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op fashionunited.uk. Vertaling en bewerking door Wendela van den Broek.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN