De groei heeft bij Ted Baker Plc ook in het vierde kwartaal doorgezet. De groep sloot het financiële jaar af met 11,4 procent omzetgroei. De groei valt iets lager uit dan het voorgaande financiële jaar.

“Ik ben verheugd om een jaar met doorgezette groei te rapporteren in de expansie van Ted Baker als wereldwijd lifestyle merk,” aldus Ray Kelvin, oprichter en CEO van Ted Baker Plc in het persbericht. “Het goede resultaat van de groep laat de kracht van het merk zien naast de kwaliteit en aantrekkingskracht van onze collecties. We hebben een duidelijke groeistrategie in gevestigde en nieuw markten die onderstreept wordt door onze gecontroleerde multi-channel distributie naast het ontwerp, de kwaliteit en aandacht voor detail wat de basis van alles wat we doen.”

De winst voor belastingen en bijzondere items nam toe met 11,7 procent naar 73,5 miljoen pond (84,2 miljoen euro). Ted Baker Plc behaalde het afgelopen jaar een omzet van 591,7 miljoen pond (678,3 miljoen euro). De omzet in de retail nam toe met 10,4 procent naar 442,5 miljoen pond (507,3 miljoen euro) en in de groothandel met 14,6 procent naar 149,2 miljoen pond (171 miljoen euro). In Groot-Brittannië en Europa werd een omzet behaald van 301,1 miljoen pond (345,2 miljoen euro) door een stijging van 7,7 procent. In de Verenigde Staten en Canada bedroeg de omzet 120,1 miljoen pond (137,7 miljoen euro) door een toename van 16,2 procent. De e-commerce verkopen zijn de afgelopen jaren toegenomen met 39,8 procent tot 101,1 miljoen pond (115,9 miljoen euro). Kelvin meldt in het jaarrapport dan ook dat de e-commerce een steeds belangrijkere rol gaat spelen in het bedrijf. Het komende jaar zal het bedrijf dan ook investeren in het e-commerce platform om de klantervaring te verbeteren, aldus het rapport.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN